Cena

Cena

Produkty skladom

Produkty skladom
  • Skladom (20)
  • Out of Stock (6)

Pre

Pre
  • Ženy (7)
  • Muži (17)

Forma

Forma
  • Iná forma (14)
  • Gél/Krém/Masť (6)

Výrobca

Výrobca
  • Durex (5)
  • Reckitt Benckinser (4)
  • RECKITT BENCKISER (7)
  • Reckitt Benckiser Healthcare International Ltd. (1)
  • Reckitt Benckiser Healthcare UK Ltd. (3)

Sústredenosť

Už hodinu sedíte nad zadaním zo školy, skriptami z prednášky alebo prípravou na stretnutie a myšlienky vám neustále lietajú kade tade? Nie ste jediný. V súčasnosti má čím ďalej, tým viac ľudí problém s udržaním koncentrácie a venovaním sa len jeden činnosti na 100%. Ako si môžete pomôcť zlepšiť sústredenie?

Sústredenie a pamäť – ako spolu súvisia?

Aj vám sa stáva, že vám unikajú dátumy či názvy a máte problém spomenúť si, čo ste chceli dnes urobiť? Ak ste si odpovedali áno, zrejme ste si už neraz pomysleli, že máte deravú pamäť. Pravdou však je, že zabúdanie nemusí priamo súvisieť len so slabšou pamäťou. Veľmi často ide práve o zlú koncentráciu.

Sústredenie alebo aj koncentrácia je zameranie duševnej činnosti na konkrétny úkon, dej alebo objekt a súčasné ignorovanie iných rušivých vplyvov z okolia. Skúste si spomenúť, koľkokrát sa stalo, že ste si sadli k nejakej činnosti a vyrušilo vás napríklad cinknutie telefónu. Chytili ste mobil do ruky a z pôvodného rýchleho odpísania na správu sa vykľulo hodinové brázdenie po sociálnych sieťach či informačných kanáloch. Niet sa čo čudovať, že keď následne odložíte telefón, nie ste schopný spomenúť si, čo ste predtým robili.

sustredenie

Ako možno zlepšiť sústredenie?

Keď sa chystáte vykonávať nejakú činnosť a potrebujete sa sústrediť, mali by ste sa zbaviť všetkého, čo by vás mohlo vyrušovať. Na pracovnom stole si nechajte len veci potrebné k práci. Dajte bokom telefón, prípadne si stlmte nepotrebné upozornenia. Skúste si odsledovať, aké podnety, predmety či iné elementy vás zvyknú upútať a eliminujte ich.

Z dlhodobého hľadiska však na sústredenie vplývajú aj iné faktory. Neustály kolobeh, prísun informácií, dlhé hodiny za počítačom, stres a zlý životný štýl – presne takto totiž vyzerajú dni mnohých z nás. Váš mozog však potrebuje aj oddych a priestor na regeneráciu, a ten mu často nedoprajete. To má v konečnom dôsledku negatívny vplyv aj na vašu schopnosť sústrediť sa. Čo s tým?

  • Vypnite počítač, odložte telefón a choďte sa prejsť do prírody. Aj krátka prechádzka dokáže kvalitne vyčistiť hlavu a myšlienky.
  • Doprajte mozgu dostatok živín a hydratácie. Konzumujte stravu bohatú na vitamíny B6, B12, E, C, omega-3 mastné kyseliny a tiež magnézium. Nezabúdajte dodržiavať pitný režim.
  • Nastavte si spánkový režim. Spánok je veľmi dôležitý pre odpočinok a regeneráciu organizmu. Unavená hlava má väčšie problémy udržať sústredenie.
  •  Možno sa zasmejete, ale mysli, pamäti a koncentrácii pomáha, keď im pravidelne doprajete nejaké to „psychické kardio“ alebo rozcvičku. Skvelé sú napríklad puzzle, krížovky alebo sudoku, učenie sa cudzieho jazyka, čítanie kníh či dokonca počítanie príkladov v hlave (bez kalkulačky).
  • Vyskúšajte doplnky s obsahom prírodných látok na podporu mozgovej činnosti, pamäte a sústredenia.

Aké vitamíny sú dôležité pre zdravie vášho mozgu, dobrú pamäť a koncentráciu?

Zrejme vám nemusíme vysvetľovať, že zdravá a vyvážená strava s dostatkom vitamínov je pre vaše zdravie kľúčová. Avšak len málokto dokáže pokryť úplne všetky vitamíny a minerály čisto len stravou. Potrebné látky doplníte telu aj užívaním vhodných doplnkov stravy. Ktoré sú dobré pre váš mozog?

Vitamín C – patrí k antioxidantom. Chráni teda bunky vášho tela (aj tie mozgové) pred škodlivými voľnými radikálmi. Okrem toho je tiež dôležitý pre syntézu neurotransmiterov.

Vitamín E – ďalší silný antioxidant bojujúci proti oxidačnému stresu je vitamín E. Niektoré štúdie naznačujú, že vitamín E môže mať prospešné účinky na pamäť a kognitívne funkcie.

Vitamín B12 – tento vitamín je dôležitý pre tvorbu červených krviniek a správne fungovanie nervového systému. Jeho nedostatok môže spôsobiť poruchy pamäte a koncentrácie.

Vitamín B6 – je dôležitý pre tvorbu neurotransmiterov, čiže chemických látok prenášajúcich signály medzi mozgovými bunkami. Nedostatok vitamínu B6 môže ovplyvniť náladu a pamäť.

Magnézium – patrí medzi minerály a má viacero účinkov prospešných pre váš organizmus. Vplýva na zdravie nervovej sústavy, podieľa sa na regulácii niektorých neurotransmiterov. Môže teda napomáhať aj učeniu, pamäti a zlepšeniu koncentrácie. Okrem toho patrí magnézium medzi látky s pozitívnym pôsobením proti stresu, voľným radikálom či svalovým kŕčom.

Doplnky na pamäť a sústredenie – aké zložky v nich hľadať?

Z doplnkov na pamäť a sústredenie sa najčastejšie hovorí o nootropikách. Ide o vcelku širokú škálu doplnkov na prírodnej alebo syntetickej báze, ktoré by mali mať pozitívny vplyv na pamäť, výkon mozgu, kreativitu či motiváciu u zdravých ľudí. Patrí k nim množstvo prírodných látok, ako sú napríklad:

Alpha GPC

Alpha GPC napomáha vďaka cholínu vytváraniu acetylcholínu. Obe tieto látky sú dôležité pre kognitívne funkcie ako myslenie, pamäť a koncentrácia. Alpha GPC tiež zvyšuje energiu a prispieva k regenerácii svalov po cvičení.

Omega-3

Omega-3 mastné kyseliny pomáhajú ochraňovať mozog pred starnutím a poškodením, a pracujú tiež na tom, aby zostával v dobrej kondícii. Aj preto sa im pripisujú účinky ako zlepšovanie pamäte, reflexov, spomalenie starnutia mozgu a podobne.

Na sklade
-15%
Na sklade
ginko biloba na pamat
Ginko biloba

Tá v našom zozname rozhodne nemôže chýbať. Patrí totiž k látkam, ktoré zlepšujú prekrvenie mozgu a podporujú činnosť mozgových buniek. Okrem toho má ginko tiež antioxidačné účinky, takže chráni vaše telo pred voľnými radikálmi.

Lecitín

Lecitín je zložitá zmes fosfolipidov, ktoré sú hlavnou zložkou buniek ľudského tela, medzi nimi aj tých mozgových. Prirodzene vyskytuje v potravinách, ako sú vaječné žĺtky, sójové bôby, obilniny, mäso a mliečne výrobky. Vyživuje mozgové bunky a podporuje pamäť aj koncentráciu.

DMAE

DMAE je prírodné nootropikum, vyskytuje sa totiž v malých množstvách v mozgu a je prekurzorom neurotransmitéru acetylcholín. Ako sme už spomenuli pri Alpha GPC, acetylcholín je nosičom nervových signálov do mozgu a svalov a je potrebný pre tvorbu spomienok, koncentráciu alebo učenie.

Ďalšie doplnky, ktoré nakopnú vašu koncentráciu

Zobraziť celý popis
Filtrovať produkty

Počet výsledkov

Zobrazených 1 - 26 z 26 výsledkov