Reklamačný poriadok internetového výdaja www.etabletka.sk

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Spoločnosť Lekáreň RPT, s.r.o. so sídlom Vojtecha Tvrdého 17, 010 01 Žilina, IČO: 52 740 447, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, vložka č.: 73514/L, ktorá prevádzkuje internetový výdaj liekov, zdravotníckych pomôcok a doplnkového sortimentu lekárne na webovej stránke www.etabletka.sk vydáva tento REKLAMAČNÝ PORIADOK INTERNETOVEJ LEKÁRNE Etabletka.sk, ktorým sa upravujú podmienky, postup a povinnosti zmluvných strán pri uplatňovaní zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetovej lekárne.
1.2. Tento reklamačný poriadok internetového výdaja upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na Tovar objednaný Objednávateľom u Obchodníka prostredníctvom internetového obchodu. Je záväzný pre Obchodníka aj Kupujúceho.
1.3. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s ustanovenia zákona č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o liekoch“), vyhlášky MZ SR č. 21/2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o internetovom výdaji liekov alebo zdravotníckych pomôcok, o spôsobe zverejnenia informácie o internetovom výdaji, o spôsobe balenia zásielky a jej prepravy a o spôsobe reklamácie (ďalej len „Vyhláška č. 21/2012 Z. z.“), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov í neskorších predpisov.

2. Zodpovednosť za vady

2.1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
2.2. Kupujúci je povinný skontrolovať dodané Produkty pri ich prevzatí a reklamovať zjavné vady.
2.3. Za zjavné vady sa považujú vady zistiteľné pri preberaní Produktov, a to najmä:
a) Množstevný a sortimentný rozdiel
b) Znehodnotenie tovaru – poškodený obal, zdeformovaný obal, narušený ochranný obal a pod.
2.4. Zjavné vady je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu oznámiť Obchodníkovi, ktorý zjedná nápravu formou výmeny Produktu alebo vrátením kúpnej ceny. Na neskoršie reklamácie tohto typu Obchodník neprihliada, ibaže Kupujúci preukáže, že reklamované vady mal Produkt už v čase prevzatia.
2.5. Lieky a zdravotnícke pomôcky je možné, vzhľadom na osobitné podmienky vrátenia upravené vo vyhláške č. 21/2012 Z. z., reklamovať z dôvodov a postupom podľa čl. 4 tohto Reklamačného poriadku.

3. Reklamácia zásielky

3.1. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku na neporušenosť obalu ihneď po doručení.
3.2. Ak je obal Produktu mechanicky poškodený, je Kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav Produktu pod obalom.
3.3. V prípade zistenia poškodenia Produktu spíše prepravca s Kupujúcim škodový záznam, na základe ktorého sa začne reklamačné konanie

4. Reklamácia liekov a zdravotníckych pomôcok

4.1. V súlade s § 6 ods. 1 Vyhlášky MZ SR č. 21/2012 Z. z liek možno vrátiť do 7 dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje:
a) liek v inej liekovej forme, v inom množstve liečiva v jednej dávke lieku alebo v inej veľkosti balenia, ako bol objednaný,
b) iný počet balení lieku, ak bol objednaný,
c) liek s dátumom exspirácie kratším, ako je čas liečby zaslaným liekom pri dodržaní dávkovania lieku v súlade s údajmi uvedenými v písomnej informácii pre používateľov lieku,
d) poškodený vnútorný obal lieku,
e) liek bez písomnej informácie pre používateľa lieku alebo písomnú informáciu pre používateľa lieku, ktorá nie je v štátnom jazyku alebo v inom jazyku ako v štátnom jazyku, ak ide o písomnú informáciu pre používateľa lieku podľa § 22 ods. 6 písm. a) Zákona o lieku,
f) liek s inou šaržou, ako je šarža uvedená na dodacom liste.
4.2. V súlade s § 6 ods. 2 Vyhlášky MZ SR č. 21/2012 Z. z. zdravotnícku pomôcku možno vrátiť do 7 dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje:
a) poškodenú zdravotnícku pomôcku,
b) iný počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný,
c) zdravotnícku pomôcku po dátume exspirácie,
d) zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
e) zdravotnícku pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.
4.3. Vrátenie lieku alebo zdravotníckej pomôcky, ak ide o liek alebo zdravotnícku pomôcku vrátenú Kupujúcim z dôvodu uvedených v bode 4.1. a 4.2. tohto článku VOP, vybaví Obchodník vo verejnej lekárni výmenou vráteného lieku alebo vrátenej zdravotníckej pomôcky za sumu, ktorú Kupujúci za vrátený liek alebo zdravotnícku pomôcku zaplatil Obchodníkovi vrátane nákladov na doručenie zásielky.
4.4. Liek alebo zdravotnícku pomôcku možno vrátiť na účel reklamácie:
a) odovzdaním vo verejnej lekárni, z ktorej bola odoslaná zásielka obsahujúca tento liek alebo túto zdravotnícku pomôcku,
b) odovzdaním vo výdajni zdravotníckych pomôcok, z ktorej bola odoslaná zásielka obsahujúca túto zdravotnícku pomôcku,
c) zaslaním poštovej zásielky obsahujúcej vrátený liek alebo vrátenú zdravotnícku pomôcku a písomnú informáciu o dôvodoch vrátenia Obchodníkovi,
d) zaslaním poštovej zásielky obsahujúcej vrátenú zdravotnícku pomôcku a písomnú informáciu o dôvodoch vrátenia Obchodníkovi.

5. Práva zo zodpovednosti za vady

5.1. Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
5.2. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady podľa predchádzajúceho bodu, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

6. Vytknutie vady

6.1. Vadu možno vytknúť u Obchodníka, a to elektronicky na e-mail: reklamacie@etabletka.sk .
6.2. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní od vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
6.3. V prípade, že obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovanie a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

7. Odstránenie vady

7.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenie vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstráenia vady spôsobil Obchodníkovineprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstráenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
7.2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oparva ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 1 druhej vety.
7.3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
7.4. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
7.5. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať.

8. Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy

8.1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 OZ, ak
a) Obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b) Obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 dso. 4 a 6 OZ,
c) Obchodník odmietol odstrániť vady podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) Vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) Obchodník vyhlásil alebo je z okolnosti zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

9. Záručná doba a jej plynutie

9.1. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
9.2. Ak ide o použitú vec Kupujúci a Obchodník sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
9.3. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim.
9.4. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
9.5. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva zaniknú.
9.6. Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci Kupujúcim alebo do doby, na ktorej sa Obchodník a Kupujúci dohodli.
9.7. Doba uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ,ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
9.8. Ak dôjde k výmene Produktu, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Produktu. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

10. Postup pri uplatnení reklamácie

10.1. Reklamácia Produktov sa uplatňuje u Obchodníka. Reklamáciu Produktov možno uplatniť jedným z nasledovných spôsobov:
10.1.1. písomne – doručením písomnej reklamácie, prípadne reklamačného formulára na adresu Obchodníka: Lekáreň Retail park Trstená, Opatovská cesta 4, Bojnice 972 01
7.1.2 elektronicky – doručením e-mailovej reklamácie – reklamačného formulára na adresu Obchodníka: reklamacie@etabletka.sk.
10.2. Spolu s doručením reklamačného formulára alebo bez zbytočného odkladu po jeho doručení, je Kupujúci povinný doručiť aj reklamáciou reklamované Produkty na adresu Obchodníka: Lekáreň Retail park Trstená, Opatovská cesta 4, Bojnice 972 01
10.3. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy bol Obchodníkovi doručený reklamačný formulár ako aj reklamovaný Produkt.
10.4. Pri uplatnení reklamácie Kupujúci uvedie reklamovanú vadu Produktu a ním preferovaný spôsob vybavenia reklamácie – oprava, výmena Produktu alebo jeho súčasti, odstúpenie od Kúpnej zmluvy a vrátenie kúpnej ceny Produktu, poskytnutie primeranej zľavy z kúpnej ceny Produktu.
10.5. Obchodník reklamáciu posúdi a určí spôsob vybavenia reklamácie. Reklamáciu vybaví najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Reklamačný formulár stiahnete tu.

Odstúpenie od zmluvy stiahnete tu.

11. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

11.1. Kupujúci má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že boli porušené jeho práva.
11.2. Alternatívnym riešením sporu (ďalej len „ARS“) je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z., ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Kupujúci má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
11.3. Subjekty ARS sú zapísané do zoznamu vedeného MH SR. Subjektom ARS je aj Slovenská obchodná inšpekcia.
11.4. ARS môže začať iba na základe návrh Kupujúceho. Subjekt ARS môže návrh Kupujúceho odmietnuť, ak Kupujúci podá návrh po uplynutí jedného roka odo dňa:
a) doručenia zamietavej odpovede Obchodníka na žiadosť Kupujúceho nápravu, alebo
b) márneho uplynutia 30-dňovej lehoty odo dňa, kedy Kupujúci odoslal Obchodníkovi žiadosť o nápravu, na ktorú Obchodník neodpovedal.
11.5. Kupujúci si svoje práva a nároky môže voči Obchodníkovi uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO).
11.6. Sťažnosť môže Kupujúci podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

12. Záverečné ustanovenia

12.1. Tento Reklamačný poriadok je súčasťou VOP a Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s ním oboznámi.
12.2. Tento Reklamačný poriadok platí pre Obchodníka a Kupujúceho v takom znení, ako je uverejnené na webovej stránke Obchodu v deň odoslania elektronickej objednávky Kupujúceho, ak nie je medzi nimi dohodnuté inak.
12.3. Reklamačný poriadok ako aj akákoľvek zmena nadobúda platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na webovej stránke www.etabletka.sk, ak nie je uvedené inak.
12.4. Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 01.07.2024.