Víziou značky Listerine® je dokonalý svet, v ktorom každý človek chápe, že zdravé ústa sú dôležitou súčasťou jeho celkového zdravia. A zdravá planéta dedičstvom, ktoré si musíme vážiť. Už ste vyskúšali jej perfektné ústne vody? Neváhajte a oprobujte.
Názov značky Listerine® s hrdosťou nesie meno anglického chirurga Sira Josepha Listera, pioniera antiseptických postupov v medicíne. Lekár a vedec zaviedol používanie antiseptík pri chirurgických zákrokoch, čím výrazne znížil riziko infekcií a zvýšil mieru prežitia pacientov. A inšpiroval iného lekára.
Doktor Joseph Lawrence, zubný lekár fascinovaný pokrokovými metódami doktora Listera, vyvinul v roku 1879 prvý antiseptický prípravok pre svoje súkromné použitie. Ústnu vodu so 4 esenciálnymi olejmi v zložení používal rovnako na antiseptické účely. Voda našla uplatnenie v dentálnej chirurgii aj pri liečbe problémov v ústnej dutine.
Unikátna receptúra ale neostala skrytá iba medzi múrmi jeho ordinácie. Americký lekárnik Jordan Lambert, ktorý bol manažérom v spoločnosti Lambert Pharmacal, pomohol doktorovi Lawrenceovi výrobok komercionalizovať. V roku 1895 pridal k priezvisku doktora Listera koncovku -ine tak vznikol nový názov značky Listerine®, ktorej ústna voda sa okamžite zapáčila aj ďalším zubným lekárom.
Písal sa rok 1914 a úspech ústnej vody v Spojených štátoch motivoval vedenie spoločnosti k napredovaniu v predaji. Ústna voda Listerine® sa tak stala prvým produktom z tejto kategórie, ktorý bolo možné kúpiť bez lekárskeho predpisu. A čo viac. Vedenie oslovilo šikovných ľudí od reklamy, inzercia pomáhala produkt dobre predávať, rozširovať ponuku a v roku 2005 značka Listerine® konečne vstúpila aj na český a slovenský trh.
V 20. rokoch 20. storočia sa ľudia báli najviac toho, že im pri kontakte s inými ľuďmi bude páchnuť z úst. Nadpis jedného z prvých a najúspešnejších inzerátov značky Listerine® znel: “Často družička, ale nikdy nevesta.” A bol to dobrý reklamný ťah. Vykreslením ľudských úst ako miesta plného mikróbov, ktorých zápach mohla skrotiť iba dobrá ústna hygiena, sa značka ešte viac dostala do povedomia. Najmä u mladých ľudí s ambíciou vydať/oženiť sa, usadiť a mať rodinu.
Do roku 2006 sa mohlo zdať, že účinnosť ústnej vody proti baktériám zubného povlaku a zápalu ďasien je iba ďalším reklamným tvrdením. Kto ale značke Listerine® veril, urobil rozhodne dobre. Neboli to iba plané sľuby.
odstraňuje baktérie, ktoré v ústach ostávajú aj po čistení zubov kefkou a niťou
odstraňuje baktérie v biofilme zubného povlaku, ktorý pokrýva celý povrch úst
dlhodobo osviežuje dych a umožňuje ľuďom cítiť sa sebavedomejšie
Za viac než stovku rokov sa zmenilo jediné. Dnešné prípravky sa vyrábajú i balia udržateľným spôsobom. Fľaštičky Listerine® obsahujú zložky netoxické pre vodné organizmy a ekosystém, obal používa viac recyklovateľných, recyklovaných a obnoviteľných materiálov a v rámci poslania spoločnosti Kenvue sa značka snaží prinášať ďalšie inovatívne riešenia pre zdravie životného prostredia.
Možno nastal čas prehodnotiť svoj spôsob starostlivosti o ústnu dutinu. Ústna voda Listerine® používaná dvakrát denne (popri zubnej kefke a dentálnej niti/medzizubných kefkách môže pomôcť udržiavať vaše zuby a ďasná zdravé. To sa napokon môže pozitívne odraziť aj na výdavkoch za služby zubných lekárov a dentálnych hygienikov a frekvencii návštev. Veď preventívna prehliadka stačí, nie?
1 Sharma N, Charles CH, Lynch MC, Qaqish J, McGuire JA, Galustians JG, Kumar LD. Adjunctive benefit of an essential oil-containing mouthrinse in reducing plaque and gingivitis in patients who brush and floss regularly: a six-month study. J Am Dent Assoc. 2004 Apr;135(4):496-504. doi: 10.14219/jada.archive.2004.0217. PMID: 15127875.
2 Alshehri FA. The use of mouthwash containing essential oils (LISTERINE®) to improve oral health: A systematic review. Saudi Dent J. 2018 Jan;30(1):2-6. doi: 10.1016/j.sdentj.2017.12.004. Epub 2017 Dec 19. PMID: 30166864; PMCID: PMC6112363.
Zoradenie
Načítať viac
Stránkovanie Product category
Počet výsledkov
Zobrazených 1 - 28 z 94 výsledkov