Potrebujete pomôcť
pri výbere?

Opýtať sa lekárnika
lekarnicka
email
podpora@etabletka.sk
telefon
+421 915 040 800
hodnotenia zakaznikov

Hodnotenia
zákazníkov

Zobraziť hodnotenia

Chcete rýchlo schudnúť? Riskujete zdravotné problémy. Poradíme vám, ako chudnúť racionálne a s úsmevom na tvári

Ako si vybudovať zdravé návyky v strave?

  • Vyraďte z jedálnička ultraspracované potraviny bez potrebnej nutričnej hodnoty a s nadmerným obsahom cukru, ako sú sladkosti, ale aj sladené nápoje, alkohol a rôzne polotovary.
  • Vaša strava by mala byť bohatá na celozrnné produkty, bielkoviny, zdravé tuky, ovocie a zeleninu. Tieto potraviny pomáhajú udržiavať dlhodobý pocit sýtosti.
  • Konzumujte viac zeleniny a vlákniny všeobecne.
  • Vyberajte si tzv. poctivé potraviny – napríklad balený chlieb vymeňte za kváskový, miesto kupovaného šalátového dressingu si vyrobte dressing doma z jogurtu a úplne prestaňte kupovať polotovary.
  • Snažte sa, aby ste na tanieri vždy mali vyvážený pomer bielkovín, sacharidov a tukov. Zamerajte sa predovšetkým na optimálny príjem bielkovín, nakoľko väčšina ľudí ho zvykne mať nízky. Okrem stravy vám pomôžu aj práškové proteíny.
  • Strážte si kalorický deficit. Aby ste schudli, telo by malo vydať viac energie ako jej prijme. Kalorický deficit však neznamená hladovanie, preto sa nebojte najesť, pokiaľ bude strava správna.
  • Dodržujte potrebný pitný režim, ktorého základ by mala tvoriť čistá voda. Obohatiť ho môžete o neosladené čaje či minerálky.
zdrave potraviny

Kde nájsť vhodné potraviny na chudnutie?

Pozrite si náš sortiment zdravej výživy a vyberte si z množstva zdravých sladkostí, proteínov či kaší.

  • Po náročnom dni v práci sa chcete doma „upokojiť“ či „odmeniť“, a tak si doprajete čokoládu, čipsy alebo iné pochutiny.
  • Keď ste v emočnom vypätí, napríklad po rozchode alebo strate milovanej osoby, zvyknete sa utiekať k sladkostiam a nezdravému jedlu. Konzumujete ich neprimerane veľa.
  • Keď nemáte čo robiť, jete len tak z nudy.
  • Na oslavách či spoločenských udalostiach máte tendenciu vždy sa extrémne prejesť.

Ľudia, ktorí držia obmedzujúce diéty, majú väčšiu pravdepodobnosť podľahnúť emocionálnemu jedeniu.2 Aj z tohto dôvodu je dôležité nenechať sa oklamať zázračnými diétami a stravovať sa racionálne.

Chcete začať s „čistým štítom“?

Doprajte si na začiatku chudnutia detox. Pozor, nie hladovku, ale detox, vďaka ktorému očistíte vnútorné orgány. Ako na správny detox sa dočítate v tomto článku. Pozrite si tiež produkty, ktoré podporujú detoxikáciu a očistu organizmu.

Ak chcete schudnúť, hýbte sa viac aj v bežnom živote. Používajte schody miesto výťahu, „pešobus“ miesto auta a podobne. Do celkového denného výdaja sa počíta každý pohyb.

lyzin pre sportovcov

Zbytočne vysoký a nedosiahnuteľný cieľ vás sklame. Budete sa sami seba pýtať, či to za to stojí. Naopak, ak si stanovíte reálny cieľ a splníte ho, získate ďalšiu motiváciu, sebavedomie a radosť z dosiahnutého výsledku. Pomáha aj to, ak svoje drobné radosti zdieľate s rodinou či priateľmi, ktorí sú vám oporou. Nebojte sa oslavovať malé víťazstvá, veď za nimi predsa stojí veľké úsilie.+

  • Dobrý spánok zabezpečí, aby sme boli plní fyzickej sily. To sa ukáže pri športovom výkone a spálených kalóriách.
  • Rovnako sa stará o psychickú pohodu. Nevyspatý, nevrlý a nervózny človek má väčšiu tendenciu jesť emočne a vyhľadáva nezdravé jedlá.
  • Zlý spánok ovplyvňuje hormonálnu rovnováhu, napríklad hormóny leptín (hormón regulujúci pocit sýtosti), grelín (hormón regulujúci pocit hladu) a inzulín (hormón regulujúci hladinu cukru v krvi, ktorý môže spôsobovať neprimeranú chuť na sladké).
  • V spánku organizmus regeneruje. Pokiaľ sa nevyspíte dobre, svalovica môže byť silnejšia a dlhšia.
Máte problémy so spánkom? Vyskúšajte melatonín

Zdroje použité v článku:

1. Unilabs. Obezita: rizikový faktor iných ochorení. [online] [cit 29-01-2023]. Dostupné z: https://www.unilabs.sk/obezita-rizikovy-faktor-inych-ochoreni
2. WERNER, C & A. DIAS. Emotional Eating: What You Should Know. 2018. Healthline [online] [cit 29-01-2023]. Dostupné z: https://www.healthline.com/health/emotional-eating#causes

Neprehliadnite